Kagum dan kekecewaan.. ; )

First sekali..
uwaa..seronok giler dapat balik kampung..!!!
home sweet home..
walaupun tadi aku tawakal je pegi seksyen 17 dengan tanpa ada tiket..
dan Alhamdulillah sampai2 je terus ada tiket dan terus naik bas..
dan aku balik ke rumah dengan menaiki bas..
kerana ma aku n abang aku keje menyebabkan aku berdikari sedikit hari ini..
namun aku jenis x kisah..
aku lagi suka sebab dapat tgk gelagat org..

gelagat manusia yang aku lihat dan kagum ialah..
aku menemui seorang lelaki tua berbangsa melayu yang ramah..
semua orang dalam bas itu dia tegur..
dan apa yang aku kagum..
dia mampu berbahasa lebih dari 3 bahasa..
dengan orang cina dia akan berbahasa cina, berbangsa india dia berbahasa tamil..
dan kepada aku dia berbahasa Inggeris..
Pakcik ini ramah dan aku beranggapan umur beliau mungkin 60 lebih..
tapi aku memang tabik giler ngan pakcik ni..
mungkin ada yang beranggapan berpakaian macam org kampung tak tahu apa2..
tapi apabila dia berbahasa..
membuatkan orang disekelilingnya terkedu..
pengalaman yang berharga aku pada hari ini..

seterusnya..
sepanjang perjalanan aku pulang kekampung hari ini..
aku memakai mask untuk mengambil langkah pencegahan H1N1..
dan gelagat aku menjadi tumpuan..
macam doktor nak bedah pesakit..hihi..
tapi aku kesalkan masih ramai yang masih tidak mengambil langkah berhati2..
yelah takkan dah kena baru nak pakai..
sebelum ni aku selalu taknak pakai sebab segan n xde member yg pakai..
ada member aku cakap mati nanti member ko takkan teman..hihihi..
dan ada yang tidak memakainya kerana x cantik,takut orang ejek dan sebagainya..
so bila difikir balik..
kalo dah terkena xkan baru nak menyesal kot?
apa2 pun ambillah langkah pencegahan..
k,la going to sleep because to tired..
see ya in da next entry..:)

P/s: hari ini sahaja 4orang meninggal kerana H1N1 dan jumlah kematian adalah 56orang.. seorang bayi yang berumur 2bulan, orang tua, remaja berumur 19tahun dan seorang lagi aku lupa... so berhati2 yup..:)

Comments