Celoteh di hari Jumaat

March 16, 2018

Assalammualaikum...




Lama dah tak menaip kat sini. Walaupun banyak je masa dan cerita untuk dikongsi. Tapi tu lah. Malas. Bukan malas. Banyak juga cerita-cerita yang aku save dalam draft yang tidak dipublishkan. Kebanyakan post yang tidak habis ditaip. Masalah aku ni satu je. Aku selalu karang ayat lepas tu akan delete balik. Macam blog post ni.. Berapa kali delete dan taip balik dah. Sebab nak cari kesesuaian ayat tu.

Sejak kewujudan media sosial ni aku jadi berhati-hati nak post sesuatu. Facebook aku pon bukak hanya untuk share resepi di wall sendiri yang hanya private to only me dan tag en husband. So jarang sangatlah aku post apa-apa kat wall aku. Gambar pon aku hanya upload untuk tatapan diri sendiri. Sebab aku takut external dan laptop buat hal. Baik aku upload siap-siap. Gambar profile pun aku update jarang-jarang sekali.

Aku hanya aktif di instagram. Tapi tak aktif sangatlah. Aku pulak bukan kaki selfie so memang tak ada lah gambar aku la kot. Banyak gambar pemandangan. Kekadang gambar laki aku. Haha. Aku dah jadi malas nak upload gambar-gambar aku pergi bercuti ke apa kat media sosial. Walaupun tujuannya untuk kenangan aku boleh tengok tarikh dia bila. 

Tapi tu lah. Sejak kata-kata sedara husband aku. Aku jadi trauma nak share apa-apa di media sosial. Aku dan husband suka travel. Memandangkan kami belum dikurniakan anak. Kami memang banyak berjalan. Tapi mulut orang kan. Kekadang kami berjalan pun dikaitkan dengan anak. So aku ambil keputusan kalau berjalan kat mana-mana. Kami pergi senyap-senyap je. Tak payah nak upload dah. Ambik gambar lepas tu tengok sendiri. Haha.

Banyak juga benda yang aku nak share di sini untuk dijadikan tatapan aku sendiri. Kekadang aku baca juga post lelama. Lagi-lagi masa belajar dulu. Aku rindu nak menulis balik. Tapi tengoklah. Kalau ada masa dan cerita. Aku cuba la aktif balik. Walaupun ramai blogger dah tak aktif dah. So aku berharap dengan post ni menjadikan aku lebih rajin menulis. Amin.

Ok dah tu je nak bebel.


You Might Also Like

1 comments

Popular Posts