Walaweh! Selamat Hari Raya..; )

September 25, 2009

Walaweh, aku baru dapat pegang laptop aku..huhuhu..
kebusy an yang melampau batas..
i know i already late to wish..
tapi xpelah..
nak wish jugak!
Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin..
kepada semua..

aku sampai2 je kampung kena mengecat rumah..
dua hari dua malam..
pastu non stop mengemas umah..
ma aku nak alih perabot sana la,sini la..huhu..
tapi puas hati la..
masak?
macam2..
sampai aku tidak berkesempatan nak masak pe2..
xmenang tangan..

hari raya pertama..
aku merayakan di rumah sahaja..
subuh tu family aku pergi ke kubur arwah atuk aku dibelah ayah aku..(adat memang sebelah family ayah aku)
selepas sembahyang raya..
kami bermaaf-maafan sesama..
tapi adik beradik aku memang kelakar..
benda yang sayu jadi kelakar..
selepas itu aku pergi alor gajah..
menjengok kubur arwah atuk dan wan aku..
selepas tu menjengok kampung moyang aku yang dah lama ditinggalkan..
sayu je waktu..
petang tu aku beraya di serkam lak..
umah sedara mara belah ayah aku..
selepas tu pergi sedara belah mak aku lak..
lewat malam je baru balik..

hari raya kedua sampai raya keempat..
beraya lagi..
dan orang datang rumah xputus2..
penat..huhuhu..

raya kelima..
sahabat2 aku datang rumah..
xputus2..

raya keenam..
entry yang seterusnya..hihihi..

so ni lah pic..
aku tak tangkap banyak..
sebab aku sibuk sangat2..
tapi picture terpilih yang aku ada nilai peribadi kepada aku..

aku pakai kebaya?
kena paksa ngan ma aku pakai kebaya..
pakai jelah..

nie lepas sembahyang raya..
terus kejar makan dulu..!

nie lah adik beradik aku..
yang kecik xde..
gambar x cantik..hihi..
semua besar2 kan?
nape aku kecik?

dari kiri adik aku aikal (no 4), abang aku paan(no 1) n adik aku awan (no 3)..
aku no 2 dari 5 orang adik beradik..
tengok..kan dah kata dorg lagi besar dari aku.
tu sebab dorg yng jaga aku..
bukan aku jaga dorang..
hmm...
see ya in da next entry..;)

P/s: picture yang first tu aku dikampung..memang beg mak aku yang berat..ma beg ma penuh duit raya eh..huhuhu..

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts