Sapa Mau Kawin!!?

Sapa mahu kawin?
aku pasti semua angkat tangan dan ketiak masing2 kan..kan..
yang sengih dan geleng2 tu mesti hati cakap mahu kawin jugak..kan..kan?
ngok ngek je aku tetiba cakap pasal kawin..hahaha..
aku bosan sebenarnya..
aku berada di lab sementara menunggu kelas pukul 2petang nanti..
komputer depan mata..
so.. tetiba tangan mengatal taip wedding..hoho..
(anor ko sudah sampai seru ka?)
sebelum buat penyataan rasmi..
aku nak beritahu sesuatu
"gila ka mau kawin awal2!!??"
hahahaha..
belajar belum abis..
keje belum lagi..
diri sendiri pun lum lepas..
nak tanggung anak orang?
(eh! silap..aku bukan lelaki!)

banyak benda belum tertunai..
mau kawin?
mau kena kejar dengan mak aku ke dengan parang kalau nak masuk meminang anak dara dia yang x semenggah ni?
mak aku dah tetapkan syarat..
kalu boleh kawin masa umur 26 tahun keatas..
(mak...turunkan syarat tu leh x?hahaha)
mak aku x kisah bila nak kawin ni..
aku yang sebenarnya yang nak kawin umur26 ni..
bukan apa..
bnyak benda yang tak tertunai lagi..
kalau nak keje dulu..
apa2 pun nak hantar mak ayah g haji dulu..
susah payah mak ayah aku hantar belajar..
berbilion-bilion duit habis..
sampai terpaksa berkorban..
tetiba mau kawin?
sila lempang aku kalau aku buat begitu
pada pemikiran aku..
aku nak bagi mak dan ayah aku senang hati..
bukan susahkan hati mereka lagi..
dah hantar mak ayah tunaikan haji..
barulah aku tunaikan impian aku sedikit demi sedikit..
kereta, rumah, ada aset, syarikat sendiri, dan sekian-sekiannya..
(kamu xpe kan..kan..boleh tunggu kan..kan?)
hahahaha..
xpe kamu boleh cari lain..hahaha..
ok..sila lempang saya sekali lagi..
aku mahu kawin bila aku sudah ready..
ready dari segi zahir dan batin..
(ayat xleh blah!)
aku mahu kumpul harta..
aku perempuan materialistik..kau baru tahu ke?hahaha..
nope la..
mahu kumpul ilmu didada..hahaha..
mahu bertapa digunung Tampin..
mahu menjadi isteri solehah..
sekarang..?
masak pun xlepas!
baju pun malas nak basuh hari2!
bilik pun macam tongkang pecah!
solat pun linkang pukang!
mahu menjadi isteri yang baik?
aku belum mempunyai ciri2 tersebut..
aku tidak mahu kawin atas berdasarkan nafsu semata-mata..
sebab itulah ramai yang duk bercerai..
tu ikut nafsulah tu..huhu..
(pandai2 jek aku ni)
tengok..aku dah melalut panjang dah..
tulah.. bosan..
ni lah jadinya..
xpe2..lagi kul bape je 2.10 ptg..
harap2 lec ada..
kalo xde kelas mau aku kejar mahkluk tersebut dengan mesin tebuk lubang!
kan dah kata dengan perangai macamni aku belum boleh kawin!
kalo gaduh ngan suami gerenti kejar dengan mesin tersebut.
ok..
dah..
melalut sudah!
anor berhenti!
stop!
ok.huhu.
see ya in da next entry..:)
P/s: Happy but missed him..:(

Comments

Post a Comment