Bila si lelaki di taja seorang perempuan..

pernahkah.. anda terdengar, melihat atau mengalami sendiri lelaki ditaja perempuan?
gerenti pernah!
taja yang diperkatakan di sini ialah...
taja segala keperluan peribadi mahupun bukan peribadi..
contoh..aku bagi contoh dialog ni

Bf: Ayg, Baby berkenan dengan kamera DSLR ni.. tapi nak beli xde duitlah..
GF: takde duit ea.. takpe.. ayg kan syg baby.. lagipun duit ayg ada.. ayg belikan ea...

ok..faham?
maksud aku taja beli baju, kasut, jaket, kamera, motor dan sebagainya..
atau lebih untuk difahami..
mentaja segala-galanya...

aku buat dialog diatas pun da geli..
huwaa!
tolong la...
dayuskah lelaki tersebut sehingga di taja?
bagi aku lah..
lelaki paling tersebut paling dayus!
tolong la jangan guna kasih sayang diberi seorang perempuan untuk di pergunakan!
gunakan duit anda sendiri!
usaha sendiri!
lain la ko laki bini..

aku tabik kat lelaki yang simpan duit beliau semata2 xmakan hanya untuk mendapatkan barang yang diingini..
contoh member aku..
aku tabik spring kat beliau..
dia student..
dia nak sangat kamera DSLR..
sampaikan awek dia nak kasi pinjam duit..
dia kata apa?
"sy nak sesuatu barang biarlah sy usaha sendiri.. "
walaupun lama..
tapi dia usaha..
dapat!


yang perempuan..
aduhai..
sebab cinta!
tolong la..
belum apa2 pun..
jangan jadikan alasan..
"alah..kitaorang akan kawin..lagipun sebagai jaminan masa depan"

n alasan tak boleh blah
"alah, kalo aku tolong lagi dia sayang aku..barulah nampak aku sanggup berkorban"
sekarang gak aku nak muntah darah..boleh?
mak bapak ko kat kampung duk carik duit bagi ko belajar..
ko tak berkorban bayar jasa mereka?

tolonglah..
benda belum jadi...
gunakan akal anda sepenuhnya..!
lebih baik simpan duit melabur kat mak bapak!
mak ayah yang duk besarkan ko sampai ke tua bangka..
ko xberi apa2..
sekurang-kurangnya bawak mak bapak ko g haji dulu..

esok putus..?
korang fikirlah sendiri...
menangis airmata darah pun tarak guna...

lelaki...
ada ego..
waktu inilah gunakan ego anda..
tetapi lelaki zaman sekarang dah tak malu..
ambil kesempatan..

tapi Alhamdulillah..
si dia..
gunakan wang sendiri..
untuk beli di ingini..
dia antara yang aku tabik spring..
bukan beliau sahaja..
setakat ini kawan2 aku bukan begitu..
kalo ada..
aku sepak je punggung mereka!

P/s: membuat entri ini apabila mengetahui kisah seseorang yang ditaja GFnya.. siapa insan tersebut..tak perlu lah tahu.. yang perlu tahu..adakah anda salah seorang?

Comments

  1. dialog ko mcm tuju seseorg je...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha....agaknya2 sapa dowh...
    ko gerenti tahu...

    ReplyDelete
  3. wow...nak jd lelaki gak la mcm tu...boleh dpt DSLR...huhuhu..

    ReplyDelete

Post a Comment