Gambar : Memories

April 19, 2017

Assalammualaikum....


Hari ni layan jelah gambar ok. Gambar banyak gambar pemandangan. Sebab aku tak suka selfie. Dan aku dah jarang ambik gambar orang. Sebab aku kalau ambik gambar orang aku selalu tak puas hati. Dan aku juga takut orang tak puas hati. Sebab aku rasa tak perfect gambar yang diambil. So kalau boleh aku elakkan ambik gambar orang. Melainkan gambar candid. Itu ok. 

Gambar di ambil adalah di sekitar Malaysia. Banyak sebenarnya gambar. Tapi gambar-gambar ni telah diedit dan diupload kat FB dan Instagram. So memandangkan dah ada aku upload jelah. Next time gambar lain pulak. Gambar di ambil menggunakan handphone jenama Samsung. Dslr aku dah arwah. Sebab masuk air masa pergi pulau. Haha. Kualiti gambar tak sharp macam dslr lah. Tapi oklah kan. 

Aku cakap awal-awal. Aku bukan pro. Aku ambik gambar sebagai hobi. Aku belajar sendiri melalui internet dan godek-godek sendiri. Masih belajar. Masih bertatih la orang cakap. Aku up dekat blog sebagai kenangan untuk hari tua. Mana tahu aku jadi pelupa kan satu hari nanti, boleh tengok tengok balik hihi. Enjoy.

Bagan Lalang, Sepang. Selangor.

Avani Sepang Goldcost Resort, Bagan Lalang, Sepang. Selangor.

Cameron Highlands, Pahang.

Kami dari UPSI bagi laluan untuk Le Tour de Langkawi, Tanjong Malim, Perak.

Langkawi Sky Bridge, Langkawi. Kedah.

Pantai Chenang, Langkawi. Kedah.

Beras Basah, Langkawi. Kedah.

Tanjung Rhu Jetty, Langkawi. Kedah.

Pantai Tanjung Rhu, Langkawi. Kedah.

Sunset belakang hotel kami. Langkawi, Kedah.

Rose Jepun. Rumah mak. Melaka.

Pantai Batu  Ferringhi, Pulau Pinang. 

Misi mencari Street art. Penang.

Batu  Ferringhi, Pulau Pinang

Bukit Bendera, Pulau Pinang.

Jambatan Pulau Pinang, Pulau Pinang.

Kampung en husband.

Dataran Putra, Putrajaya.

Pantai Puteri, Melaka.

Pantai di Lereh, Melaka.

Jeti Kampung Hailam, Tanjung Kling, Melaka.

Jetty Kampung Hailam, Tanjung Kling, Melaka.

Pantai Puteri, Melaka.

Paya Luboh/ Tangga Batu, Melaka.

Paya Luboh, Tangga Batu, Melaka.

Paya Luboh, Tangga Batu, Melaka.

Sungai Melaka, Melaka.

Bangunan Merah, Melaka.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts