Big Bad Wolf Books : Mines 2

June 02, 2016


 Assalammualaikum..


Isnin lepas aku dan en husband pergi Big Bad Wolf di Mines 2. Kami pergi hari Isnin sebab en husband cuti. Kami baru balik dari Penang ahad tu. Kebiasaan selepas bercuti kami akan ambik cuti sehari untuk berehat di di rumah. Sebenarnya aku berkira-kira jugak nak pergi sebab baca review kat FB macam tak ok je. Tapi lepas berkira-kira fikir hari tu hari bekerja. Kami decide jer pergi. Ini kali ke 2 kami pergi Big Bad Wolf. First time masa kat Melaka.

Big Bad Wolf kali ni konsep dia beli buku guna kotak. Di mana, buku-buku kena muat dalam kotak yang kita beli. Tak kira la berapa banyak buku. Tapi make sure kena muat dalam kotak dan boleh ditutup. Dia ada jual kotak kecil dan besar. Yang kecil tu tak silap RM79.90. Yang besar RM99.90.

Memandangkan aku pergi hari Isnin. Orang tak ramai, parking pon senang dan tak beratur pun masa beli kotak. So kalau tak nak serabut-serabut takut tak ada parking or malas beratur. Pergilah hari bekerja dan masa Office Hour. Aku pergi pun time orang dah balik kerja. Tak ramai. Pilih buku pun boleh pilih dengan tenang.

Satu kesilapan besar aku kali ni ialah... Pergi beli kotak dulu. Sepatutnya pergi survey dulu buku mana yang nak. And then baru decide beli kotak yang muat dengan buku buku kita pilih tadi. Aku pun dengan confident pi beli kotak dulu. Kotak besar lak tu. Haha.



Ni lah kotak yang aku pi beli. Besar. Haha
Sejujurnya, BigBadWolf kali ni buku-buku dia menghampakan. Sebab banyak buku yang aku nak tak ada. George R.R Martin pun tak ada. Kecewa. Tak tahu lah kalau dah habis. Sebab aku pergi hari ke 4 kan. So memandangkan tak ada buku yang aku nak, terpaksa la aku pilih buku yang aku rasa aku akan baca. Buku agak berterabur sedikit. Ada buku yang diletakkan dalam genre yang bukan sepatutnya. Aku kena pergi satu ke satu meja mencari buku. Nasib lah. Kalau jumpa buku penulis terkenal. Ada sesetengah buku terkoyak. Tak banyak tapi ada lah. Buku memasak banyak giler. Buku BM satu meja je. Buku kanak-kanak En husband cakap banyak yang dah teruk. Aku ambil masa 3jam lebih untuk mencari buku yang aku nak. Huhu.

Buku yang aku beli.


Total buku dalam kotak yang aku beli adalah 27 buah buku. Kebanyakkan buku tebal-tebal. Terutama buku The Greatest Adventures Sherlock Holmes tu. Tebal gila. Adakah berbaloi beli guna kotak? Sangat berbaloi bagi aku. Sebab satu buku dalam RM3.70. Sangat murah. Sebab sebelum ni aku beli Big Bad Wolf di Melaka satu buku RM10, RM8. So bayangkan murah tak murah. Kalau pergi kedai biasa mau RM30+ kan, Even buku lama. 

Satu yang aku sangat puas hati. Staf bigbadwolf yang sangat bagus. Peramah. Lagi satu dorang siap hantarkan kotak buku kat pintu utama. And siap masukkan dalam kereta. So kalau nak pergi sorang-sorang pun tak apa. Sebab ada orang tolong angkatkan kotak. Terima kasih kat Staf yang tolong angkatkan kotak hari tu. :)

Banyak benda penganjur bigbadwolf boleh perbaiki. Mungkin tempat dapat ditukar ke tempat yang lebih luas dan tempat yang banyak parking. Kebanyakan yang comment kat FB tak berpuas hati bab ni. Konsep guna kotak bagus. Cuma macam serabut nak pilih buku sambil bawak kotak. Maybe gunakan bakul macam di BigBadWolf Melaka. Ada bakul untuk di isi buku. kemudian baru isi kat dalam kotak. 

Untuk sesiapa yang mahu pergi. Event sehingga 5 Jun 2016 ni. Dari pukul 10 pagi sehingga 10 malam bertempat di Mines 2. 


Ini buku yang aku beli di Big Bad Wolf Melaka dulu. 

P/s: Entry Cameron tak sempat nak update lagi dah ditambah beberapa tempat percutian lg. Harap-harap rajin la eden nak menaip lepas ni. 

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts