Benda sangat mengarut lagi mengarut.

April 08, 2013

Entry ini berdasarkan ketidakpuasan hati aku dengan sistem ntah hape-hape kat kawasan perumahan aku ni. Yang aku rasa sangat  mengarut dan menyusahkan orang. Aku tak tahu lah tempat lain ada sistem mengarut macam ni. Urusan pertunangan dan perkahwinan yang gila mengarut.

First, kat tempat aku ni mengamalkan sistem ko nak tunang atau kawin ko kena isi borang. Yup, isi borang. Isi borang yang aku rasa mengarut gila vavi. Salah satu benda yang kau kena isi di borang itu :

Tarikh tunang :
Lokasi:
Jumlah hantaran:
berapa jumlah hantaran:
berapa jumlah harga cincin ko:

dan sebagainya.

MOTIP kau nak tahu semua benda????????


Gila punya mengarut benda ini semua. Aku tak tahu la siapa punya idea bodoh ni. Aku tak faham kenapa sesetengah orang nak tahu semua benda. Yang aku rasa sangat nak menyukarkan benda yang baik. aku cuba tanya kawan-kawan aku kat tempat lain. Tak ada sistem bodoh macam ni.

Sebab kalau pihak laki bagi hantaran besar ko mengumpat, bagi sikit pon kau mengumpat. Aku rasa borang tu hanya nak bagi sesetengah pihak jadi bahan untuk mengumpat. 

Itu hal isi borang. 

Ni hal tok sidang pulak. Kau nak bertunang ko kena panggil tok sidang. Masa majlis pertunangan tu kau kena mintak permission lah apa lah.

tak ke macam bangang. Kau siapa. Bapak aku ke yang nak kena minta permission?? bukan kan? Kau kenal aku pun tak kan?? Mengarut gila. Dan paling tak boleh blah kau kena bayar dia. Pe benda kau ni???? Aku tak tahu lah benda-benda mengarut ni terjadi kat tempat lain ke tak. Benda yang baik jadi sangat sukar dengan urusan yang gila vavi mengarut. Gila mengarut. 

* Yang aku tahu. Majlis aku tak perlu semua benda mengarut ni. Lantak lah melanggar peraturan ke tak. Aku peduli ape.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts