Hati gundah gulana. Maka, dengan itu pokok-pokok mak aku jadi mangsa.

Aku tengah risau sebenarnya. Aku keluar. Tengok benda hijau. Mak aku suka menanam. Lagi-lagi orkid. Kat umah aku neh ada macam-macam pokok. Yang aku sendiri tak tahu namanya. Walau bagaimanapun, aku masih gagal untuk merajinkan diri supaya mempunyai hobi sama dengan mak aku. 



Yang aku tahu, tanya soalan yang sama kat mak aku. "Pokok pe nie mak?" esok-esok pun aku akan tanya soalan yang sama. So, kalau esok muka aku merah tu. Mak aku dah malas nak jawab soalan aku le tu. Hahaha.


Tengok jelah gambar bunga-bunga yang aku tangkap. Banyak bunga yang tak kembang. Mak aku kata apasal ambik time bunga takde. Time berbunga-bunga. Tak adalah nak kau terhegeh-hegeh. So hati tengah gundah gelana tengoklah benda yang menyenangkan ciptaan Tuhan. 

Aku tak tahu bunga apa. Tapi macam orkid kan?
Ada salah satu pokok mak aku panggil lavender. Ini kot? Hahaha.
Err... Aku tak tahu. Hahaha.
Aku lupa apa nama pokok ni. Sebenarnya, aku lupa semua nama pokok. Hahaha.

Kan aku dah kata aku ada masalah bab tanam menanam ni. Semua pokok aku tak kenal. Nasib baik lah mak aku ni rajin menanam. Sekurang-kurangnya, ada penyeri. Tapi bukan ke aku penyeri selama ni Eh?


P/s: gambar ni diambil semalam. Hari ni hujan kat sini. Aku nak tanya. OK ke KO aku tangkap gambar ni?

Comments

  1. KO la..try snap blik..lightning x mantop...haha..zaku in da house...peace

    ReplyDelete
  2. hahahak. betul betul.. pokok banyak, tapi tak tau name ape. tanye dah banyak kali, tak ingat jugak. haha.

    ReplyDelete
  3. memang gelapkan la zek oi.. bawu bunga timbul. hehehe btw, arigato for advice..

    ReplyDelete
  4. Tau xpe. hehehehe. lepas ne kena letak name kat setiap pokok..hehehe

    ReplyDelete
  5. welcome..hehe..slow2 k..lama mst ok..
    gud luck..peace!!! zaku

    ReplyDelete

Post a Comment